Privacy Policy

Waarom een Handvest voor de bescherming van uw persoonlijke gegevens?

SRL HM INSIGHT, gevestigd te Middelburgstraat 64B B-1170 Brussel en ingeschreven bij de KBO onder nr. 0425.035.786 (hierna: "Happy Miles" of "wij") verwerkt uw gegevens met de grootste zorg en in overeenstemming met Verordening 2016/679 van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens (hierna: "GDPR") en de wet van 30 juli 2018 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens (hierna: "Belgische wet"). Hier leest u hoe:

Download de laatste versie in PDF

U kunt ook op elk moment uw persoonlijke gegevens beheren en uw vertrouwelijkheid beschermen via uw Privacy dashboard.

  • test
  • test2
Verklarende woordenlijst van de belangrijkste juridische termen die in dit Handvest worden gebruikt
VEELGEBRUIKTE TERMEN IN DIT HANDVESTDEFINITIES VAN HET GDPRUITLEG VAN TERMEN IN ALLEDAAGSE TAAL
Gegevens van persoonlijke aard (hierna "persoonsgegevens" genoemd) Alle informatie betreffende een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon (hierna de "betrokkene" genoemd); een "identificeerbare natuurlijke persoon" is een persoon die direct of indirect kan worden geïdentificeerd, met name aan de hand van een identificator, zoals een naam, een identificatienummer, locatiegegevens, een online login, of aan de hand van een of meer specifieke elementen die kenmerkend zijn voor zijn of haar fysieke, fysiologische, genetische, psychische, economische, culturele of sociale identiteit. Alle soorten informatie met betrekking tot een natuurlijke persoon, d.w.z. een individu dat direct of indirect kan worden geïdentificeerd als verschillend van andere personen. Bijvoorbeeld: een naam, een foto, een vingerafdruk, een e-mailadres, een telefoonnummer, een sociaalzekerheidsnummer, een IP-adres, een stemopname, uw navigatiegegevens op een website, gegevens gekoppeld aan een online aankoop, enzovoort.
Verantwoordelijke voor de gegevensbescherming Er is geen definitie van verantwoordelijke voor de gegevensbescherming in de GDPR Binnen het bedrijf is de verantwoordelijke voor de gegevensbescherming (Data Protection Officer, DPO) verantwoordelijk voor de naleving van de GDPR en de toepasselijke nationale wetgeving inzake de bescherming van persoonsgegevens, evenals voor ons beleid en onze praktijken voor het beheer van uw persoonsgegevens. Hij is ook verantwoordelijk voor de samenwerking met de toezichthoudende autoriteiten. De DPO is het aangewezen aanspreekpunt voor elk verzoek met betrekking tot uw persoonsgegevens.
Verwerking Elke bewerking of elk geheel van bewerkingen van persoonsgegevens of een geheel van persoonsgegevens, al dan niet uitgevoerd met behulp van geautomatiseerde procedures; zoals verzamelen, vastleggen, ordenen, structureren, bewaren, bijwerken, wijzigen, opvragen, raadplegen, gebruiken, verstrekken door middel van doorzending, verspreiden of op enigerlei andere wijze ter beschikking stellen, samenbrengen, met elkaar in verband brengen, beperken, wissen of vernietigen; Elk gebruik van persoonlijke gegevens, ongeacht de gebruikte procedure (vastleggen, organiseren, opslaan, wijzigen, combineren met andere gegevens, verzenden, enz. van persoonlijke gegevens). Bijvoorbeeld: het gebruik van uw gegevens om bestellingen en leveringen te beheren, nieuwsbrieven te versturen, enz.
Verantwoordelijke voor gegevensverwerking De natuurlijke of rechtspersoon, overheidsinstantie, dienst of andere instantie die, alleen of samen met anderen, het doel van en de middelen voor de verwerking bepaalt. De persoon, overheidsinstantie, onderneming of organisatie die de controle heeft over uw gegevens en beslist hoe ze worden gebruikt. Het is deze persoon die beslist of een verwerking wordt gecreëerd of verwijderd en die bepaalt waarom uw gegevens worden verwerkt en aan wie ze worden doorgegeven. Deze persoon is primair verantwoordelijk voor de bescherming van uw gegevens.
Gezamenlijke verantwoordelijken voor gegevensverwerking De verantwoordelijken voor gegevensverwerking die gezamenlijk het doel en de middelen voor de verwerking van de gegevens bepalen. De verantwoordelijken voor de verwerking die gezamenlijk besluiten om uw gegevens te verwerken, de doeleinden waarvoor de gegevens worden verwerkt en de middelen die worden gebruikt om de gegevens te verwerken.
Onderaannemer De natuurlijke of rechtspersoon, overheidsinstantie, dienst of andere instantie die persoonsgegevens verwerkt voor rekening van de verantwoordelijke voor gegevensverwerking. Dienstverlener die in opdracht en onder verantwoordelijkheid van de verantwoordelijke voor gegevensverwerking verwerkingstaken uitvoert.
Profilering Elke vorm van geautomatiseerde verwerking van persoonsgegevens waarbij deze gegevens worden gebruikt om bepaalde persoonlijke aspecten met betrekking tot een natuurlijke persoon te evalueren, in het bijzonder om factoren met betrekking tot de werkprestaties, economische situatie, gezondheid, persoonlijke voorkeuren, interesses, betrouwbaarheid, gedrag, locatie of verplaatsingen van deze natuurlijke persoon te analyseren of te voorspellen. Grootschalige analyse van persoonsgegevens over het gedrag van personen, om een verband te leggen tussen bepaalde gegevens en bepaald gedrag, wat leidt tot het maken van een profiel en het toepassen van een profiel op een persoon.
Creatie van doelgroepen Er is geen definitie van de creatie van doelgroepen in de GDPR Een proces dat het mogelijk maakt om commerciële communicatie alleen naar ontvangers te sturen die voldoen aan criteria die zijn gedefinieerd door een adverteerder.
Creatie van lookalike-doelgroepen Er is geen definitie van de creatie van lookalike-doelgroepen in de GDPR Het proces van het creëren van een nieuwe database met betrokkenen met interesses die vergelijkbaar zijn met die in een referentiedatabase en vervolgens deze ontvangers commerciële communicatie sturen die voor hen interessant kan zijn.
Verantwoordelijke voor gegevensverwerking

SRL HM INSIGHT, gevestigd Middelburgstraat 64B B-1170 Brussel en geregistreerd bij de KBO onder nummer 0425.035.786, verwerkt uw persoonlijke gegevens in de hoedanigheid van verantwoordelijke voor gegevensverwerking wanneer men uw gegevens verwerkt om u in staat te stellen een account aan te maken op het Platform, geïnformeerd te worden over het aanmaken van nieuwe Vragenlijsten, Vragenlijsten te beantwoorden en Punten te verzamelen.

Gezamenlijke verantwoordelijken voor gegevensverwerking

Indien Vragenlijsten worden aangemaakt door Happy Miles en één van zijn Partners, zal deze Partner uw gegevens samen met ons verwerken. In dit geval worden enkel uw antwoorden op de Vragenlijsten doorgegeven aan deze derde partij. Happy Miles deelt uw identificatiegegevens echter niet met deze Partner.

In dit geval zal elke gezamenlijke verantwoordelijke u op de introductiepagina van de Vragenlijst informeren over zijn vertrouwelijkheidsbeleid.

U kunt contact opnemen met Happy Miles om uw rechten uit te oefenen onder de GDPR met betrekking tot deze gezamenlijke activiteiten rond gegevensverzameling.

Zodra uw gegevens zijn verzameld (d.w.z. uw antwoorden op de Vragenlijst) en doorgegeven aan deze Partners, verwerken zij uw gegevens voor hun eigen doeleinden. Zij zijn dan als enige verantwoordelijk voor de verdere verwerking van uw gegevens. Daarom moeten verzoeken met betrekking tot uw rechten in dit latere stadium rechtstreeks aan hen worden gericht.

Aanstelling van een verantwoordelijke voor gegevensbescherming (Data Protection Officer - DPO)

Happy Miles heeft een functionaris voor gegevensbescherming aangesteld. Deze is onder andere onafhankelijk verantwoordelijk voor het intern toezicht op de naleving van de regels voor de bescherming en het beheer van uw gegevens en de samenwerking met de toezichthoudende autoriteiten.

U kunt op elk moment contact opnemen met onze DPO via het adres privacy@happymiles.be

Waarom verzamelen we uw persoonsgegevens en op welke basis?

Wij verzamelen persoonsgegevens over u om verschillende redenen. Happy Miles verzamelt en gebruikt uw persoonsgegevens om efficiënt te kunnen werken en om u de beste ervaring met zijn diensten te kunnen bieden.

U kunt Cadeaus kopen of Giften doen zonder de Vragenlijsten in te vullen, door rechtstreeks naar het Platform van Derden te gaan of door contact op te nemen met het goede doel dat u wenst te steunen.

In de onderstaande tabel vindt u een gedetailleerd overzicht van de doeleinden waarvoor Happy Miles uw persoonsgegevens gebruikt en de bijbehorende rechtsgrondslag. Wanneer deze grondslag uw toestemming is, kunt u deze toestemming te allen tijde intrekken (zie "Welke rechten hebt u ten aanzien van uw persoonsgegevens?").

DOELEINDEN VAN HET VERZAMELEN VAN UW PERSOONSGEGEVENSRECHTSGRONDSLAG VOOR DE VERWERKING VAN UW PERSOONSGEGEVENS
Uw account beheren 
 Het aanbieden van de dienst Happy Miles waarbij leden enquêtes en vragenlijsten kunnen invullen om punten te winnen die ze vervolgens kunnen inwisselen voor cadeaus. Dit omvat:
  • - Het aanmaken en beheren van uw HappyMiles account en het opzetten van het aanbrengingsprogramma;
  • - Het aanbieden van vragenlijsten, enquêtes en marktonderzoek op het HappyMiles Platform;
  • - U per e-mail/sms informeren over nieuwe vragenlijsten en enquêtes die beschikbaar zijn en over andere manieren om punten te verdienen;
  • - Beheer van onze databases: uw antwoorden op vragenlijsten stellen ons in staat om onze databases te segmenteren om uw interesses en de goederen en diensten die voor u interessant kunnen zijn beter te identificeren;
  • - Valoriseren van uw gegevens: uw gegevens worden verwerkt om te controleren of u inderdaad de Vragenlijsten hebt beantwoord of op de links hebt geklikt die Happy Miles u per e-mail heeft toegestuurd en om u op basis daarvan de punten toe te kennen die u hebt verdiend;
  • - Wij verwerken ook de gegevens die nodig zijn om de kliks en openingspercentages te analyseren van onze Vragenlijsten. Deze informatie is nodig om aan onze Partners te rapporteren over de effectiviteit van de vragenlijst (publieksstatistieken) en om hen te factureren voor onze diensten;
  • - Het factureren van campagnes aan onze partnerbedrijven (met name door het tellen van het aantal e-mails dat naar u is verzonden en dat is geopend en het aantal kliks op de links die deze bevatten).
De uitvoering van een contract dat met u is gesloten (artikel 6.1.b) van de GDPR), in dit geval een contract om te antwoorden op marktonderzoeken en andere vragenlijsten in ruil voor punten.
E-mail retargeting 
 We gebruiken met name cookies zodat we u een e-mail kunnen sturen nadat u hebt geantwoord op een Vragenlijst die u niet helemaal hebt voltooid, waarin u wordt uitgenodigd om deze Vragenlijst te voltooien.
Uw toestemming (artikel 6.1.a) van de GDPR)
L’analyse de vos réponses
Vos réponses aux Questionnaires sont analysées par Happy Mails et partagées avec le Partenaire qui a collaboré à la réalisation de ce Questionnaire.
Votre consentement (article 6.1.a) du RGPD) 
Beheer van de contractuele relatie met onze partners/leveranciers 
 De gegevens van onze partners/leveranciers en hun personeel worden verwerkt met het oog op de uitvoering van het partnerschap, het sluiten van het contract, het beheer van en de communicatie tussen de contractpartijen en vervolgens de facturering van de diensten die onder het contract vallen, evenals, indien van toepassing, de invordering van deze facturen en de kennisgeving van wijzigingen in het Contract of het
We verwerken ook de gegevens die nodig zijn om kliks en openingspercentages te analyseren van onze Vragenlijsten. Deze informatie is nodig om aan onze Partners te rapporteren over de effectiviteit van de Vragenlijst (publieksstatistieken) en om onze diensten daarna te factureren.
De uitvoering van een overeenkomst gesloten tussen Happy Miles en de Partner/Leverancier (artikel 6.1.b) van de GDPR).
Voldoen aan wettelijke en reglementaire verplichtingen 
 We zijn bijvoorbeeld wettelijk verplicht om bewijs van uw toestemming of uitwisselingen met betrekking tot de uitoefening van uw rechten te bewaren.
Wanneer u uw recht op het wissen van gegevens of een ander recht op uw gegevens uitoefent, bewaren we de gegevens die nodig zijn om te bewijzen dat het wissen heeft plaatsgevonden of dat we aan uw verzoek hebben voldaan. Deze bewaring van gegevens is enkel bedoeld als bewijs en bevat enkel de gegevens die strikt noodzakelijk zijn om het bewijs te leveren van het wissen of van het antwoord gegeven door Happy Miles.
Wettelijke verplichting (artikel 6.1.c) van de GDPR)
Doelgroepcreatie voor onze partners 
Happy Miles kan uw gegevens ook met uw toestemming verwerken om groepen te creëren van ontvangers van commerciële communicatie van zijn partners, of voor weergave op websites of geconnecteerde tv's.
  Hiervoor kunnen Happy Miles en de Partner hun respectieve databases vergelijken, waarbij de gegevens naar behoren zijn gehasht en binnen een beveiligde omgeving worden verwerkt.
Uw toestemming (artikel 6.1.a) van de GDPR)
Doelgroepcreatie op sociale media
 Sommige sociale media, zoals Facebook, bieden een service waarmee een nieuwe groep van gelijksoortige ontvangers kan worden gemaakt op basis van een referentiegroep, naar wie vervolgens een communicatie kan worden verzonden. Dit proces kan inhouden dat uw persoonlijke gegevens (e-mailadres) aan het sociale medium worden meegedeeld voor vergelijkingsdoeleinden. Happy Miles kan dan in eigen naam of in naam van zijn partners marketingcommunicatie uitsturen naar gebruikers van het betreffende sociale medium die deel uitmaken van de nieuwe groep geïdentificeerde ontvangers.
  Happy Miles, zijn partner en het sociale medium zijn samen verantwoordelijk voor de verwerking die gepaard gaat met de creatie van de doelgroep. Het privacybeleid van Facebook kan geraadpleegd worden via de volgende link: https://www.facebook.com/privacy/policy/?entry_point=data_policy_redirect&entry=0
Het gerechtvaardigd belang van Happy Miles om promotionele communicatie te tonen aan de gecreëerde doelgroepen (artikel 6.1.f) van de GDPR) rechtvaardigt de verwerking.
Beheer van onze accounts op sociale media 
  De gegevens die u meedeelt wanneer u onze pagina's op sociale media bezoekt, worden of kunnen gezamenlijk worden verwerkt door het sociale medium en de beheerder van deze pagina, d.w.z. Happy Miles, voor de volgende doeleinden:
  • • het verzamelen van bepaalde gegevens door middel van cookies;
  • •het verbeteren door het sociale medium van zijn advertentiesysteem;
  • • het verkrijgen van statistieken over het publiek van de pagina.

  Het beleid inzake het gebruik van persoonsgegevens van elk sociaal medium kunt u vinden door op de volgende links te klikken:
Deze gegevens worden alleen verwerkt door de beheerder van de pagina in het kader van zijn legitieme belang (artikel 6.1.f) van de GDPR) om statistieken over bezoekers van zijn pagina te verkrijgen om zijn pagina op de juiste manier te promoten. De door het sociale medium opgestelde publieksstatistieken worden alleen in geanonimiseerde vorm doorgegeven aan de beheerder van de pagina.
Cookies
Als onderdeel van het beheer van onze webpagina's maken we gebruik van zogenaamde cookies. Dit zijn kleine tekstbestanden die op uw harde schijf worden geplaatst door de bezochte website wanneer u een website bezoekt. Met dit bestand kan de website bepaalde informatie over uw computer en ook over u registreren en opslaan. Sommige cookies zijn essentieel voor de werking van het internet, omdat ze ervoor zorgen dat twee computers goed met elkaar kunnen communiceren. De informatie die op deze manier wordt verkregen, kan ook worden gebruikt om toepassingen uit te voeren die u op de website gebruikt. Deze essentiële cookies kunnen niet geweigerd worden.
  Happy Miles gebruikt ook cookies of gelijkaardige technologieën met het oog op gepersonaliseerde reclame, het meten van reclameprestaties, gepersonaliseerde inhoud, publieksonderzoek en -statistieken, het verbeteren van onze service en onze websites. Deze niet-essentiële cookies kunnen enkel geactiveerd worden indien u hiervoor vooraf uw toestemming hebt gegeven. Deze toestemming kan op elk moment worden ingetrokken. Raadpleeg voor meer informatie ons Handvest rond het beheer van cookies.
Het rechtmatige belang van Happy Miles om u een website aan te bieden (artikel 6.1.f) van de GDPR) rechtvaardigt het gebruik van essentiële cookies zonder uw toestemming.
Voor niet-essentiële cookies is uw toestemming vereist (artikel 6.1.a) van de GDPR).
Welke persoonlijke gegevens verzamelen wij over u?

Hieronder vindt u details over de persoonlijke gegevens die we verzamelen tijdens elk van onze interacties, evenals de reden voor het verzamelen, de methode van verzamelen (direct of indirect verzamelen, d.w.z. uw gegevens worden rechtstreeks door u verstrekt of door een derde partij aan wie u Ons toestemming hebt gegeven om uw gegevens door te geven) en de plaats van verwerking:

DOEL VAN HET VERZAMELENVERZAMELDE PERSOONSGEGEVENSDIRECT OF INDIRECT VERZAMELEN VAN UW PERSOONSGEGEVENS
Dienstenaanbod Happy Miles
  • ● Identificatie- en aanmaakgegevens van Accounts van Leden (geslacht, geboortedatum, naam, voornaam, beroep, telefoonnummer, woonplaats, e-mailadres, gezinssituatie, opleidingsniveau, gebruikersnaam, wachtwoord)
  • ● Elektronische identificatiegegevens (IP-adres, cookies, registratie van inloggen, registratie van openen/klikken)
  • ● Beheer van punten: puntensaldo, puntenhistoriek in het tabblad "puntenoverzicht", door het lid gekozen cadeau
  • ● Gegevens met betrekking tot het openen van e-mails en het klikken op de links die ze bevatten
  • ● Antwoorden op enquêtes, vragenlijsten en marktonderzoeken
  • ● Voor dit doel worden de gegevens direct bij u verzameld
Beheer van de contractuele relatie met onze partners/leveranciers
  • ● Persoonlijke identificatiegegevens (naam, voornaam, postadres, e-mailadres, telefoonnummer)
  • ● Professionele identificatiegegevens (naam organisatie, functie, btw-nummer, enz.)
  • ● Factureringsgegevens
  • ● Elektronische identificatiegegevens (IP-adres, cookies, registratie van inloggen, registratie van openen/klikken)
  • ● Voor dit doel worden de gegevens direct bij u verzameld
Voldoen aan wettelijke en reglementaire verplichtingen
  • ● Naam, voornaam, verzoek tot wissen/verzoek om uw rechten uit te oefenen, datum van daadwerkelijke verwijdering en registratie van verwijdering van gegevens in de database/alle informatie met betrekking tot het antwoord van Happy Miles op uw verzoek.
  • ●Voor dit doel worden de gegevens direct bij u verzameld
Creatie van doelgroepen voor onze partners
  • ● Persoonlijke identificatiegegevens (naam, voornaam, postadres, telefoonnummer, e-mailadres)
  • ● Demografische kenmerken (leeftijd, geslacht, geboortedatum, uw land, uw taal)
  • ● Hobby's en interesses, gezinssamenstelling, type woonplek, huidige dienstverleners
  • ● Voor dit doel worden de gegevens direct bij u verzameld
Creatie van lookalike-doelgroepen
  • ● Persoonlijke identificatiegegevens (naam, voornaam, postadres, telefoonnummer, e-mailadres)
  • ● Status als lid/niet-lid van sociaal medium
  • ● Voor dit doel worden de gegevens direct bij u verzameld of indirect via een derde (het sociale medium).
Beheer van onze accounts op de sociale media
  • ● Elektronische identificatiegegevens (IP-adres, cookies, registratie van inloggen)
  • ● Gegevens gekoppeld aan uw account op het sociale medium, gegevens gekoppeld aan het delen van inhoud of communicatie die u met andere mensen hebt
  • ● Voor dit doel worden de gegevens direct bij u verzameld of indirect via een derde (het sociale medium).
Cookies
  • ● Cookies
  • ● User ID
  • ● Bezochte websites
  • ● De gegevens die via cookies worden verzameld, worden direct bij u verzameld of indirect via een derde
Met wie delen we uw persoonlijke gegevens?

 ●    Het delen van uw persoonsgegevens met dienstverleners en andere onderaannemers. Om de hierboven beschreven doeleinden van gegevensgebruik te kunnen nastreven, vertrouwen Wij bepaalde verwerkingstaken toe aan derden die "onderaannemers" worden genoemd. Dit zijn voornamelijk IT-dienstverleners die verschillende technische diensten aanbieden waardoor Wij onze activiteiten kunnen uitvoeren. Hier volgt een lijst van de geleverde diensten:

ONDERAANNEMER DIE BETROKKEN IS BIJ HET DELEN VAN UW PERSOONLIJKE GEGEVENS LOCATIE VAN ONDERAANNEMERREDEN VOOR HET DELEN VAN UW PERSOONLIJKE GEGEVENS
Aanbieders van oplossingen voor het versturen van e-mailsFrankrijkEmailing
Aanbieders van technische oplossingen voor e-mail retargetingFrankrijkEmail retargeting
Aanbieders van oplossingen voor het beheer van databasesFrankrijk, Verenigd KoninkrijkAppending
Plaatsing van cookies door Sirdata 
  Sirdata is een datamarketingbedrijf dat zijn Klanten in staat stelt om Gebruikers relevante aanbiedingen te sturen die zijn aangepast aan hun interessegebieden.
 De door Sirdata verzamelde gegevens worden maximaal 365 dagen bewaard, afhankelijk van het doel van de verwerking, in overeenstemming met de geldende wetgeving en het principe van minimalisatie.
Voor meer informatie : https://www.sirdata.com/vie-privee/ Als u het verzamelen van uw gegevens door Sirdata wilt uitschakelen: : https://www.sirdata.com/fr/opposition
FrankrijkBeheer van cookies
Platformen voor gegevensbeheer
 De diensten van de aanbieder van het platform voor gegevensbeheer (ook bekend als Data Management Platforms) stellen Happy Miles in staat om potentiële Partners te contacteren die geïnteresseerd zijn in uw gegevens. Deze platformen stellen ons ook in staat om advertentieruimte te vinden om commerciële communicatie van Happy Miles of onze bestaande Partners weer te geven.
Denemarken
Nederland
Verenigd Koninkrijk
Creatie van doelgroepen
Aanbieders van Data Clean Rooms 
De diensten van aanbieders van data clean rooms stellen Ons in staat om contact te leggen met potentiële partners die geïnteresseerd zijn in uw gegevens. Deze data clean rooms zijn beveiligde omgevingen die de gegevens in geanonimiseerde vorm ontvangen. Dit maakt een samenwerking mogelijk tussen Happy Miles en potentiële Partners zonder dat de partner toegang heeft tot de gegevens van Happy Miles. Deze dienst maakt het vervolgens mogelijk om advertentieruimte te vinden voor de commerciële communicatie van Happy Miles of haar bestaande Partners.
FrankrijkCreatie van doelgroepen en matching

●        Met Platforms van Derden die het mogelijk maken om punten in te wisselen voor Cadeaus of Giften en die optreden als dienstverleners/onderaannemers voor Happy Miles.

●        Met consultants en professionele dienstverleners zoals advocaten, accountants en auditors.

●        Met overheidsinstanties, in antwoord op wettelijke verzoeken, inclusief om te voldoen aan vereisten van nationale veiligheid of wetshandhaving.

●        In het kader van een transactie, zoals een fusie, overname, consolidatie of verkoop van activa, is het mogelijk dat we uw persoonsgegevens moeten delen met de kopers of verkopers.

Gebruiken we uw persoonsgegevens?

In principe gebruikt HM INSIGHT uw persoonsgegevens niet.

Uw identificatiegegevens worden niet gedeeld met derden. Echter, met uw voorafgaande toestemming, delen wij uw antwoorden op Vragenlijsten met de Partner met wie wij hebben samengewerkt om deze Vragenlijst uit te voeren.

Nog steeds met uw voorafgaande toestemming, kunnen uw gegevens worden gebruikt om doelgroepen en lookalike-doelgroepen te creëren. In dit geval worden uw gegevens gebruikt om onze Partners/bedrijven/adverteerders in staat te stellen u of andere potentiële prospects reclamecampagnes te sturen. In dit geval houden we uw gegevens echter altijd in ons bezit en delen we uw identificatiegegevens niet met deze Partners/bedrijven/adverteerders.

Deze Partners kunnen data brokers zijn of rechtstreeks de partners die aanbiedingen of marktanalyses uitgeven, actief in alle sectoren en in het bijzonder in de energiesector, in de liefdadigheids- of verenigingssector, in de publieke sector of belangen- en opiniegroepen.

U kunt uw toestemming te allen tijde geheel of gedeeltelijk intrekken door de procedures te volgen die in dit handvest worden beschreven.

Hoelang bewaren we uw persoonlijke gegevens?

We bewaren uw gegevens zo lang als nodig is om het doel te bereiken waarvoor ze zijn verzameld.

DOELEINDEN VAN HET VERZAMELEN VAN UW PERSOONSGEGEVENSBEWAARTERMIJN GEGEVENS
Vragenlijsten maken, beheren en beschikbaar stellenDe gegevens die worden verzameld in het kader van de dienst Happy Miles (Accountgegevens + antwoorden op Vragenlijsten) worden bewaard totdat uw account wordt opgeheven.
Beheer van de contractuele relatie met onze partners/leveranciersGegevens worden om aansprakelijkheidsredenen 10 jaar na het einde van het contract bewaard.
Voldoen aan wettelijke en reglementaire verplichtingen Gegevens worden bewaard gedurende de wettelijke bewaartermijn. Als dit niet het geval is, worden de gegevens om aansprakelijkheidsredenen 10 jaar bewaard.
Creatie van doelgroepen voor onze partnersDe gegevens worden bewaard totdat u ons vraagt om te stoppen met de verwerking ervan of totdat u uw toestemming intrekt.
Creatie van lookalike-doelgroepenDe gegevens worden bewaard totdat u ons vraagt om te stoppen met de verwerking ervan of totdat u uw toestemming intrekt.
Beheer van onze accounts op sociale mediaDe gegevens worden of kunnen worden verwerkt zolang onze sociale mediapagina's bestaan en u ze bezoekt.
Cookies Bewaartermijnen voor cookies worden gedefinieerd in het cookiebeheerbeleid dat beschikbaar is via de volgende link: Handvest voor het beheer van cookies. 
Welke rechten hebt u op uw persoonsgegevens en hoe kunt u deze uitoefenen?

We willen u zo duidelijk mogelijk informeren over de rechten die u hebt met betrekking tot uw persoonlijke gegevens. We willen het u ook zo gemakkelijk mogelijk maken om deze rechten uit te oefenen.

We zullen ons uiterste best doen om te voldoen aan uw verzoeken om uw rechten uit te oefenen in onze hoedanigheid van verantwoordelijke voor de gegevensverwerking.

Wanneer Wij uw gegevens gezamenlijk met een van onze Partners verwerken, kunt u nog steeds een verzoek indienen bij Happy Miles om uw rechten uit te oefenen. Wij zullen uw verzoek in behandeling nemen.

Hieronder vindt u een overzicht van uw rechten met een beschrijving van hoe u deze kunt uitoefenen.

  • Recht op toegang. U kunt ons om toegang vragen tot elk van volgende informatie:
    • De categorieën persoonsgegevens die we over u verzamelen,
    • De doeleinden waarvoor we ze gebruiken,
    • De categorieën van mensen aan wie uw persoonlijke gegevens zijn of zullen worden verstrekt en in het bijzonder aan de personen buiten Europa,
    • Hoelang we uw persoonlijke gegevens in onze systemen bewaren,
    • Uw recht om ons te vragen uw persoonsgegevens te corrigeren of te verwijderen of om het gebruik van uw persoonsgegevens te beperken en uw recht om bezwaar te maken tegen dergelijk gebruik,
    • Informatie over de bron van uw persoonsgegevens wanneer we deze niet rechtstreeks van u hebben verzameld,
    • Hoe uw persoonsgegevens worden beschermd wanneer ze worden overgedragen naar landen buiten Europa.

Hoe oefent u uw recht op toegang uit?

Contacteer ons per e-mail op privacy@happymiles.be of per post op volgend adres: Happy Miles ter attentie van Louis RAES, Middelburgstraat 64, 1170 Brussel, België.

Als u ons uw verzoek per e-mail stuurt en tenzij u anders aangeeft, ontvangt u de gevraagde informatie in elektronisch formaat. Als u ons uw verzoek per post stuurt, gelieve dan het adres te vermelden waarnaar het antwoord moet worden gestuurd.

U ontvangt een antwoord binnen 1 maand na ontvangst van uw verzoek. Deze periode kan worden verlengd met 2 maanden in het geval van een verzoek dat diepgaand onderzoek vereist of als er te veel verzoeken zijn. In dat geval wordt u hiervan op de hoogte gesteld.

U kunt uw persoonlijke gegevens ook altijd rechtstreeks raadplegen door te klikken op een speciale hyperlink in de berichten die wij u sturen, waarmee u toegang krijgt tot uw « Privacy Dashboard ».

  • Het recht op rectificatie. U kunt Ons vragen uw persoonsgegevens te corrigeren en/of bij te werken.

Hoe oefent u uw recht op rectificatie uit?

Neem hiervoor contact met ons op per e-mail op privacy@happymiles.be of per post op volgend adres: Happy Miles ter attentie van Louis RAES, Middelburgstraat 64, 1170 Brussel, België.

Als u ons uw verzoek per e-mail stuurt en tenzij u anders aangeeft, ontvangt u de gevraagde informatie in elektronisch formaat. Als u ons uw verzoek per post stuurt, gelieve dan het adres te vermelden waarnaar het antwoord moet worden gestuurd.

U ontvangt een antwoord binnen een maand na ontvangst van uw verzoek. Deze periode kan worden verlengd met 2 maanden in het geval van een verzoek dat diepgaand onderzoek vereist of als er te veel verzoeken zijn. In dat geval wordt u hiervan op de hoogte gesteld.

U kunt uw persoonlijke gegevens ook altijd rechtstreeks raadplegen door te klikken op een speciale hyperlink in de berichten die wij u sturen, waarmee u toegang krijgt tot uw « Privacy Dashboard ».

  • Het recht op wissen (het recht om vergeten te worden). U kunt ook te allen tijde contact met ons opnemen om ons te vragen de persoonsgegevens die wij over u verwerken te wissen, als u zich in een van de volgende situaties bevindt:
    • Uw persoonsgegevens zijn niet langer nodig voor de doeleinden waarvoor ze zijn verzameld of anderszins verwerkt;
    • U hebt uw toestemming voor de verwerking van uw persoonsgegevens door Happy Miles ingetrokken;
    • U bent om een eigen reden van mening dat één van de verwerkingen in kwestie uw privacy schendt en u onnodige schade berokkent;
    • U niet langer commerciële verzoeken van Ons wenst te ontvangen;
    • Uw persoonsgegevens worden niet verwerkt in overeenstemming met de GDPR en de Belgische wetgeving;
    • Uw persoonsgegevens moeten worden verwijderd om te voldoen aan een wettelijke verplichting die is vastgelegd in de wetgeving van de Europese Unie of in de nationale wetgeving waaraan Wij zijn onderworpen.

Hoe oefent u uw recht op wissen uit?

Contacteer ons per e-mail op privacy@happymiles.be  of per post op volgend adres: Happy Miles ter attentie van Louis RAES, Middelburgstraat 64, 1170 Brussel, België.

Als u ons uw verzoek per e-mail stuurt en tenzij u anders aangeeft, ontvangt u de gevraagde informatie in elektronisch formaat. Als u ons uw verzoek per post stuurt, gelieve dan het adres te vermelden waarnaar het antwoord moet worden gestuurd.

U ontvangt een antwoord binnen een maand na ontvangst van uw verzoek. Deze periode kan worden verlengd met 2 maanden in het geval van een verzoek dat diepgaand onderzoek vereist of als er te veel verzoeken zijn. In dat geval wordt u hiervan op de hoogte gesteld.

U kunt uw persoonsgegevens ook altijd rechtstreeks raadplegen door te klikken op een speciale hyperlink in de berichten die wij u sturen, waarmee u toegang krijgt tot uw « Privacy Dashboard ».

Uw persoonsgegevens worden niet meer doorgegeven aan onze partners zodra uw verzoek is verwerkt. Als u echter om verwijdering verzoekt nadat u rechtstreeks aanbiedingen van derden hebt geaccepteerd, heeft uw verzoek alleen effect voor de toekomst.

  • Het recht om bezwaar te maken. U hebt het recht om bezwaar te maken tegen onze verwerking van uw persoonsgegevens als u, om welke reden dan ook, van mening bent dat deze verwerking inbreuk maakt op uw privacy en u onnodige schade berokkent. U kunt ook bezwaar maken tegen het gebruik van uw persoonsgegevens voor commerciële doeleinden en in het bijzonder voor reclamecampagnes. Uw bezwaar heeft dan ook betrekking op profilering voor zover deze gekoppeld is aan een dergelijk verzoek (bijvoorbeeld wanneer wij u gepersonaliseerde inhoud sturen). In geen geval mag u ons beletten om uw gegevens te verwerken:
    • indien de verwerking noodzakelijk is voor het sluiten of uitvoeren van uw contract. Uw gegevens moeten bijvoorbeeld worden verwerkt om een Account voor u aan te maken op ons Platform en om u in staat te stellen onze Vragenlijsten in te vullen;
    • indien de verwerking wordt vereist door wet- of regelgeving;
    • indien de verwerking noodzakelijk is om rechtsvorderingen in te stellen, uit te oefenen of te verdedigen.

Hoe oefent u uw recht op bezwaar uit?

Contacteer ons per e-mail op privacy@happymiles.be of per post op onderstaand adres: Happy Miles ter attentie van Louis RAES, Middelburgstraat 64, 1170 Brussel, België.

Als u ons uw verzoek per e-mail stuurt en tenzij u anders aangeeft, ontvangt u de gevraagde informatie in elektronisch formaat. Als u ons uw verzoek per post stuurt, gelieve dan het adres te vermelden waarnaar het antwoord moet worden gestuurd.

U ontvangt een antwoord binnen 1 maand na ontvangst van uw verzoek. Deze periode kan worden verlengd met 2 maanden in het geval van een verzoek dat diepgaand onderzoek vereist of als er te veel verzoeken zijn. In dat geval wordt u hiervan op de hoogte gesteld.

U kunt uw persoonsgegevens ook altijd rechtstreeks raadplegen door te klikken op een speciale hyperlink in de berichten die wij u sturen, waarmee u toegang krijgt tot uw « Privacy Dashboard ».

Bovendien bevatten alle e-mails of nieuwsbrieven die naar u worden verzonden een link waarop u kunt klikken om u af te melden voor het ontvangen van promotionele informatie van Ons.

Wat meer specifiek uw recht betreft om bezwaar te maken tegen commerciële werving of het recht om uw toestemming voor een dergelijk doel in te trekken, herinneren wij u eraan dat onze commerciële partners verantwoordelijk zijn voor het gebruik dat zij maken van uw persoonsgegevens en voor het in acht nemen van uw rechten, waaronder het recht om niet langer aanbiedingen van hen te ontvangen.

U kunt uw keuzes met betrekking tot de verwerking van uw gegevens echter op elk gewenst moment wijzigen in uw Privacy Dashboard, in het gedeelte dat gewijd is aan uw keuzes met betrekking tot het toesturen van aanbiedingen van derden. Uw persoonsgegevens worden niet langer naar onze Partners verzonden zodra uw verzoek is verwerkt. Uw verzoek heeft echter alleen gevolgen voor de toekomst.

  • Het recht om toestemming in te trekken. Als u eenmaal toestemming hebt gegeven voor de verwerking, hebt u altijd het recht om deze toestemming in te trekken, op elk gewenst moment en kosteloos. Het intrekken van toestemming doet geen afbreuk aan de rechtmatigheid van de verwerking op basis van toestemming die voorafgaand aan de intrekking is uitgevoerd. Met betrekking tot het intrekken van uw toestemming voor verwerking voor commerciële prospectiedoeleinden herinneren wij u eraan dat onze commerciële partners verantwoordelijk zijn voor het gebruik van uw persoonsgegevens en voor het in acht nemen van uw rechten, waaronder het recht om geen aanbiedingen meer van hen te ontvangen.

Hoe oefent u uw herroepingsrecht uit?

Contacteer ons per e-mail op privacy@happymiles.be of per post op volgend adres: Happy Miles ter attentie van Louis RAES, Middelburgstraat 64, 1170 Brussel, België.

Als u ons uw verzoek per e-mail stuurt en tenzij u anders aangeeft, ontvangt u de gevraagde informatie in elektronisch formaat. Als u ons uw verzoek per post stuurt, gelieve dan het adres te vermelden waarnaar het antwoord moet worden gestuurd.

U ontvangt een antwoord binnen een maand na ontvangst van uw verzoek. Deze periode kan worden verlengd met 2 maanden in het geval van een verzoek dat diepgaand onderzoek vereist of als er te veel verzoeken zijn. In dat geval wordt u hiervan op de hoogte gesteld.

U kunt uw persoonsgegevens ook altijd rechtstreeks raadplegen door te klikken op een speciale hyperlink in de berichten die wij u sturen, waarmee u toegang krijgt tot uw « Privacy Dashboard ».

Uw persoonsgegevens worden niet meer doorgegeven aan onze Partners zodra u uw toestemming hebt ingetrokken. Als uw intrekking van toestemming echter plaatsvindt nadat u de aanbiedingen van derden hebt geaccepteerd, heeft uw intrekking van toestemming alleen effect voor de toekomst.

  • Het recht op overdraagbaarheid. Dit recht geeft u de mogelijkheid om uw persoonsgegevens zelf gemakkelijker onder controle te houden en meer specifiek:
    • om uw persoonsgegevens die door ons worden verwerkt, voor uw persoonlijk gebruik op te halen en op te slaan op bijvoorbeeld een privéapparaat of cloud;
    • om uw persoonsgegevens van bij Ons over te dragen aan een ander bedrijf, hetzij door u of rechtstreeks door Ons, op voorwaarde dat deze rechtstreekse overdracht "technisch mogelijk" is.

Dit recht geldt zowel voor uw actief en bewust opgegeven gegevens zoals uw gegevens verstrekt bij inschrijving op het Platform (bv. e-mailadres, naam en voornaam, leeftijd) als voor informatie verzameld door Happy Miles.

Hoe oefent u uw recht op overdraagbaarheid uit?

Contacteer ons per e-mail op privacy@happymiles.be of per post op volgend adres: Happy Miles ter attentie van Louis RAES, Middelburgstraat 64, 1170 Brussel, België.

Als u ons uw verzoek per e-mail stuurt en tenzij u anders aangeeft, ontvangt u de gevraagde informatie in elektronisch formaat. Als u ons uw verzoek per post stuurt, gelieve dan het adres te vermelden waarnaar het antwoord moet worden gestuurd.

U ontvangt een antwoord binnen een maand na ontvangst van uw verzoek. Deze periode kan worden verlengd met 2 maanden in het geval van een verzoek dat diepgaand onderzoek vereist of als er te veel verzoeken zijn. In dat geval wordt u hiervan op de hoogte gesteld.

U dient zich er echter van bewust te zijn dat Wij het recht hebben om uw verzoek tot overdraagbaarheid in bepaalde omstandigheden te weigeren. Dit recht is alleen van toepassing op persoonsgegevens die zijn gebaseerd op uw toestemming of op de uitvoering van een overeenkomst die met u is gesloten (om precies te weten te komen op welke persoonsgegevens het recht op overdraagbaarheid van toepassing kan zijn: klik op het gedeelte Doeleinden en gronden). Ook mag dit recht geen inbreuk maken op de rechten en vrijheden van derden wier gegevens kunnen worden opgenomen in de gegevens die worden doorgegeven na een verzoek tot overdraagbaarheid.

  • Het recht om de verwerking te beperken. U hebt het recht om ons te vragen uw gegevens te beperken, d.w.z. om uw opgeslagen persoonsgegevens te markeren (bijvoorbeeld uw gegevens tijdelijk naar een ander verwerkingssysteem over te brengen of uw gegevens te blokkeren zodat ze ontoegankelijk zijn), met als doel de toekomstige verwerking ervan te beperken. U kunt dit recht uitoefenen indien:
    • de juistheid van de gegevens in kwestie wordt betwist;
    • uw persoonsgegevens niet worden verwerkt in overeenstemming met de GDPR en de Belgische wetgeving;
    • de gegevens niet langer noodzakelijk zijn voor de oorspronkelijk beoogde doeleinden, maar om juridische redenen (met name voor de vaststelling, uitoefening of verdediging van uw juridische rechten) nog niet kunnen worden verwijderd;
    • de beslissing met betrekking tot uw bezwaar tegen de verwerking hangende is.

Wanneer de verwerking is beperkt, worden uw persoonsgegevens op geen enkele manier meer verwerkt zonder uw voorafgaande toestemming, met uitzondering van de bewaring ervan (opslag). Uw persoonsgegevens kunnen echter nog steeds worden verwerkt voor de vaststelling, uitoefening of verdediging van rechtsvorderingen, of voor de bescherming van de rechten van een andere natuurlijke of rechtspersoon, of om belangrijke redenen van algemeen belang binnen de Unie of de lidstaat. Indien wij de verwerking van sommige van uw persoonsgegevens beperken, zullen wij u informeren wanneer de beperking zal worden opgeheven.

Hoe oefent u uw recht op beperking uit?

Contacteer ons per e-mail op privacy@happymiles.be of per post op volgend adres: Happy Miles ter attentie van Louis RAES, Middelburgstraat 64, 1170 Brussel, België.

Als u ons uw verzoek per e-mail stuurt en tenzij u anders aangeeft, ontvangt u de gevraagde informatie in elektronisch formaat. Als u ons uw verzoek per post stuurt, gelieve dan het adres te vermelden waarnaar het antwoord moet worden gestuurd.

U ontvangt een antwoord binnen een maand na ontvangst van uw verzoek. Deze periode kan worden verlengd met 2 maanden in het geval van een verzoek dat diepgaand onderzoek vereist of als er te veel verzoeken zijn. In dat geval wordt u hiervan op de hoogte gesteld.

Worden uw persoonsgegevens naar het buitenland verzonden?

Gegevensoverdracht binnen Europa

Ja, sommige gegevens worden doorgegeven aan onze onderaannemers die gevestigd zijn of hun servers hebben in de Europese Economische Ruimte. U kunt erop vertrouwen dat binnen de Europese Economische Ruimte (de 27 EU-lidstaten, IJsland, Noorwegen en Liechtenstein) uw persoonsgegevens hetzelfde beschermingsniveau genieten.

Gegevensoverdracht buiten Europa

In principe worden uw gegevens niet doorgegeven buiten de Europese Economische Ruimte, behalve indien een beroep gedaan wordt op een dienstverlener in het Verenigd Koninkrijk. Bij uitzondering of in de toekomst is het toch mogelijk dat we een andere dienstverlener buiten de EU aanwenden. In alle gevallen zullen we ervoor zorgen dat:

  • de onderaannemer gevestigd is in een land dat volgens een besluit van de Europese Commissie een passend beschermingsniveau biedt voor persoonsgegevens (adequaatheidsbesluit of Privacy Framework);
  • of dat de overdracht wordt geregeld door de modelcontractbepalingen van de Europese Commissie en de passende aanvullende garanties; deze kunnen op eenvoudig verzoek worden verstrekt.
Wilt u contact met ons opnemen over dit Handvest voor de bescherming van uw persoonsgegevens en/of een klacht indienen bij een gegevensbeschermingsautoriteit?

Hebt u een vraag of suggestie over dit Handvest voor de bescherming van uw persoonsgegevens?

Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen per e-mail op privacy@happymiles.be of per post op volgend adres: Happy Miles ter attentie van Louis RAES, (adres). U krijgt zo snel mogelijk een antwoord.

U kunt ook een klacht indienen bij de Gegevensbeschermingsautoriteit (Drukpersstraat 35 - 1000 Brussel, tel. + 32 2 274 48 00 - https://www.gegevensbeschermingsautoriteit.be/burger/acties/klacht-indienen).

Hoe weet u of dit Handvest voor de bescherming van uw persoonsgegevens is gewijzigd?

Dit Handvest voor de bescherming van uw persoonsgegevens kan te allen tijde worden gewijzigd, met name om rekening te houden met eventuele wijzigingen in wet- of regelgeving en de ontwikkeling van onze diensten. Belangrijke wijzigingen zullen, voor zover mogelijk, ten minste dertig dagen voordat ze van kracht worden via onze website of per e-mail worden bekendgemaakt.

Meer weten

Wanneer we wijzigingen aanbrengen in dit Handvest voor de bescherming van uw persoonsgegevens, zullen we de datum "laatst bijgewerkt" bovenaan het privacybeleid aanpassen en de wijzigingen beschrijven op de pagina « Historique des modifications ». We raden u aan dit Privacybeleid regelmatig te raadplegen om te weten hoe we uw persoonsgegevens beschermen.

Websites van derden

Onze verschillende websites kunnen hyperlinks bevatten naar websites van derden en informatie daarover. Als dit niet een van onze websites is, hebben we geen controle over deze sites en zijn we niet verantwoordelijk voor hun privacybeleid. We raden u dan ook aan om hun privacybeleid te raadplegen.